ISO
ECU
French
Équateur
Spanish
Ecuador
DMP_ID
94
ASTI-Country
1
Main Agency Acronym(s)
INIAP

Ecuador: Hoja informativa 2023

Submitted by astiadmin on

Pequeño sistema de I&D agropecuaria

A pesar de que la agricultura juega un papel clave en la economía y el empleo del país, el sistema de investigación agropecuaria de Ecuador es muy pequeño en comparación con otros países de su tamaño. El número de investigadores agropecuarios per cápita y por agricultor de Ecuador se encuentra entre los más bajos de América del Sur. El país también se destaca porque una parte considerable del tiempo de las personas que ocupan cargos oficiales de investigación se dedica a actividades ajenas a la investigación.

Autores
Gert-Jan Stads and Luis de los Santos
Ano
2023
Cover image
Publisher
El Banco Interamericano de Desarrollo (BID), Instituto Internacional de Investigación sobre Políticas Alimentarias (IFPRI), ASTI
Additional related publication URL (e.g. other website)
Countries
Publication Region
Language

Publication cover

Authors:

Gert-Jan Stads and Luis de los Santos

Year:

2023

Publisher

ASTI, The Inter-American Development Bank (IDB), International Food Policy Research Institute (IFPRI).

Back to:

Publications

Small agricultural R&D system

Despite the fact that agriculture plays a key role in the country’s economy and employment, Ecuador’s agricultural research system is very small compared with other countries its size. The country’s number of agricultural researchers per capita and per farmer are among South America’s lowest. Ecuador also stands out in that a sizable portion of the time of people in official research positions is spent on non-research activities.

Ecuador: ASTI–INIAP Ficha Técnica -Indicadores de I+D Agropecuario

Submitted by Anonymous (not verified) on

La inversión en I+D agropecuario registró un crecimiento de 9 por ciento durante el periodo 2010–2013. No obstante, Ecuador tiene uno de los índices más bajos de intensidad en actividades de I+D en Sudamérica, con un gasto de sólo 0,18 por ciento de su PIB agropecuario en I+D agropecuario.

Autores
Gert-Jan Stads, Sandra Perez, Cristina Iglesias y Nienke Beintema
Ano
2016
Cover image
Publisher
Instituto Internacional de Investigaciones sobre Políticas Alimentarias e Instituto Nacional de Investigaciones Agropecuarias
Countries
Publication Region
Language

Ecuador

Submitted by astiadmin on
Subscribe to Ecuador